Brug af underviser udefra

Er du underviser udefra så læs denne info

Himmelev Rideklub driver en stor rideskole. Vi har derfor altid mange mennesker igennem klubben dagligt. Vi er certificeret af DRF, hvilket betyder, at vi skal leve op til flere sikkerhedskrav m.m.. Det er derfor ekstra vigtigt for os, at vores sikkerhedsregler kendes og efterleves.

Som underviser udefra, bedes du derfor have sat dig ind i vores ride- og bookingregler, som fremgår af vores hjemmeside. Derudover gælder også følgende:

Undervisningstider bookes af rytter i vores ridehuskalender

• Hold jeres undervisertid - går i over tid og skal andre til, må i gå udenfor og fortsætte, hvis en forlængelse af tiden ikke er muligt
  • Skal du ride din elevs hest, skal du bære ridehjelm
  • Mød ikke op i åbne sko. Uanset om du skal på banen eller ej. Der kan opstå en situation, hvor du skal kunne komme til hesten og det er ikke tilladt i åbne sko
  • Ønsker i at gøre brug af undervisergrej, skal øvrige ryttere på banen spørges først
  • Ryd op efter jer på banen, når i er færdige, hvis hesten har gødet eller i har anvendt udstyr
  • Løse hunde er ikke tilladt. Og hunde må ikke medbringes på banen
  • Rygning er ikke tilladt overhovedet på HIRKs grund

Opleves det at ovenstående ikke respekteres, vil det ikke være tilladt, at komme på HIRK som underviser.