Let Øvet Rideskolehest
Lørdag, let øvet2 | lørLØ2
Vejledning
1. Er det første gang du tilmelder dig? Så skal du oprette en profil her
2. Ellers skal du logge ind for at tilmelde dig.

Let øvet (Børn / Junior / Voksne)

Vores Let Øvet hold varer 60 min.. Der vil være op til 7 ryttere på disse hold.

Der findes Let Øvet hold for både børn, junior og voksne.

Der er ikke hjælp i stalden på dette niveau så man skal selv kunne klare sig på banen OG i stalden. Læs under vores sikkerhedsregler på hjemmesiden, hvornår man må begynde at komme alene til ridning.

For at kunne starte på et let øvet hold, skal rytteren kunne mestre niveauet angivet under Begynder niveau. Herunder at kunne og turde ride selvstændigt i alle tre gangarter. Det vil sige at rytteren skal kunne galopere uden hjælper.

Formål med Let Øvet holdene er dygtiggøre sig i de tre gangearter, parader, korrekt anspring og letridning samt lære forståelse for schenklens indvirken og stilling af hesten, arbejde med bidet, sædets indvirken. Der øves i selvstændig ridning (ikke på række) og rigtig/forkert galop.

For at sikre, at alle ryttere tilmeldes det rigtige ride niveau, skal du godkendesaf din underviser, hvis du ønsker at skifte hold til et svære niveau.

OBS! Din ridning starter først fra den 1. i næste måned!!

Fokus på denne holdtype er at forberede eleven til Øvet niveau og at forbedre elevens føling, balance og indvirkning på hesten.

Der trænes sværere dressurøvelser (volte tilbage, 15 og 10 m volter, slangelinjer), nedsidning i trav, at kunne styre uafhængigt af de andre heste i ridehuset i alle gangarter samt at sidde korrekt på hesten.

Tid/Sted
Lørdag 12:45-13:45 Himmelev Rideklub, Ridebanen
Pris fra nu, indtil 01.05.2024.
5,00 kr.
Tilmelding kræver betaling af  Medlemskontingent | MK1