Ridehuskort

Vi tilbyder brug af vores faciliteter med ridehuskort. Der kan også rides uden ridehuskort med afregning pr. gang. Ved interesse skriv til Ridehuskort@hirk.dk. Du kan finde priser under Prisliste.

Ved køb af ridehuskort skal du være opmærksom på følgende:

Et ridehuskort følger hesten. Alle ryttere, der rider hesten på HIRK, skal være medlem af HIRK. Det er betaler af ridehuskortet, der er ansvarlig for, at dette sker.

Inden tilmelding til ridehuskort skal du først tilmelde dig medlemskontingent. Dette gøres under Tilmelding her på hjemmesiden. Er du medlem af HIRK, har du desuden mulighed for at starte stævne under Dansk Rideforbund.

Ridehuskort og medlemskontingent betales månedsvist.

Heste der kommer med ridehuskort skal være vaccineret i hht. gældende lovgivning.

Et ridehuskort giver adgang til vores to 20x60 ridehuse, samt vores 20x60 udendørsbane. Under Undervisningsplan er det muligt at se, hvornår ridehusene er optaget af rideskole, spring mm. Undtaget fredag eftermiddag ml. kl. 15-18, vil det som udgangspunkt være muligt at ride i et af de to ridehuse. Udendørsbanen kan være optaget i tidsrum, hvor der er rideskole – særligt i perioder, hvor vejret tillader ridning ude.

Bestyrelsen kan til hver en tid fratage et ridehuskort, hvis det vurderes, at hesten ikke er styrbar.

Har du en privathest udefra med til rideskoleundervisning på HIRK, og ønsker du kun, at den går undervisning, behøver du ikke tilmelde dig et ridehuskort, men så skal du være opmærksom på, at hesten ikke må benytte HIRK’s faciliteter udover undervisningstiden.

Alle med ridehuskort bedes orientere sig på siden Ride-og Bookingregler. Her finder du HIRK’s åbningstider samt regler, der angår ridning, booking, undervisning og longering mm.

Du bedes desuden læse vores Velkomstpjece samt vores Sikkerhedsregler for opstaldere.

Undervisning i vores ridehuse for privatryttere på HIRK og ryttere udefra

HIRK har tilknyttet både en underviser i spring, undervisningen foregår som regel en fast dag om ugen, læs mere på siden på linket nedenfor.

Springundervisning for privatryttere, sammen med springunderviser Maria Stentebjerg.

Hold i dag