Praktisk Info

Holdtyper og niveau

Himmelev Rideskole tilbyder en række af forskellige holdtyper.

Se oversigten over vores holdtyper og niveau her eller kontakt os på medlemsansvarlig@hirk.dk for en snak om hvilken holdtype, der passer bedst til dig.

Prøvetime

Er du i tvivl om hvorvidt ridning er en sport for dig eller dit barn, så er der mulighed for at booke en prøvetime hos os, hvor du vil blive introduceret til rideskolen, prøve at ride på en af vores ponyer samt få en snak med en ridelærer om hvilket forløb, der passer bedst til dig.

Tilmelding til rideskolehold

Al tilmelding til rideskolehold foregår gennem vores ventelister, herefter vil du blive kontaktet, når der er ledige pladser på det pågældende holdtype. Første gang du kommer til undervisning vil du blive introduceret af et medlem fra klubben, som er rigtig dygtig til at hjælpe vores nye elever godt i gang. Kom derfor i god tid, så der er tid til at få stillet spørgsmål.

Eneundervisning

Rideskolen tilbyder løbende eneundervisning. Når der er ledige enetimer vil det være muligt at tilmelde sig i shoppen, hvorefter man vil få en mail med mulighed for at ønske en hest til den pågældende dag.

Udmeldelse

Hvis du ønsker at udmelde dig rideklubben sker det via mailadressen medlemsansvarlig@hirk.dk, husk at oplyse rytterens navn samt hvilke ydelser du ikke længere ønsker at være tilmeldt. Udmeldelse af klubben eller afmelding fra et hold kan kun finde sted med 1 måneds varsel ved opsigelse til et månedsudløb

.

Skift af hold

Ønsker du at flytte hold til en højere niveau, skal dette aftales med din underviser. Det er altid underviserens beslutning, om en elev er klar til at rykke op eller ej.

Hvis du som udefrakommende ønsker at starte direkte på letøvet eller øvet niveau vil du blive bedt om at booke en prøvetime inden tilmelding, så en ridelærer kan vurdere dit niveau samt få en snak om hvilken holdtype, der passer bedst til dig. Dette gør vi som hovedregel fordi der kan være betydelige niveauforskelle på den samme holdtype fra rideskole til rideskole, og vi går op i, at holdundervisningen har en vis kvalitet. Dette sikres blandt andet ved, at alle ryttere på holdet har omtrent de samme evner på hesteryg.

Meld afbud

Meld afbud til din underviser når du ikke kan komme, så er det nemmere for din underviser at planlægge. Er du i god tid er e-mail ok, men med kort varsel er SMS bedst. Spørg underviseren efter dennes mobilnummer når du starter, de fleste vil gerne dele deres nummer. Du kan også sende en mail direkte til din underviser, se under undervisere for at finde din undervisers mailadresse.