Begynder Privat hest

Begynder / Mini begynder (Børn / Junior / Voksne)

Vores begynderhold findes på hhv. 30, 45 og 60 min.. Der vil være op til 7 ryttere på alle disse hold.

På holdene på 30 min. og  45 min. er der to hjælpere tilknyttet holdet. Hjælperne hjælper i stalden, når der ikke er undervisning, men når der er undervisning hjælper de på banen. Har man brug for hjælp i stalden kan man dog altid henvende sig til underviseren og spørge om en hjælper kan komme kortvarigt i stalden. Hjælperne kan dog ikke erstatte forældrehjælpen. Det forventes at forældre træder til og hjælper hvis det er nødvendigt. Husk hensigtsmæssigt fodtøj.

Enkelte af vores 30 min. begynderhold er primært for de mindste ryttere. Disse hold er i holdoversigten markeret ”Mini Begynder”.

Formål med alle begynderholdene er, at der øves hen imod at kunne skridte og trave selvstændigt samt mestre galop med en løber og kende til parader (at standse hesten). Der øves på at kunne ride skråt igennem, slangegang, volter o. lign. samt korrekt letridning. For at kunne rykke videre fra Begynder skal rytteren kunne galopere selvstændigt uden hjælper.

30 min. Mini Begynder (Børn)
Mini Begynder er fra 3 år. Ideen med disse hold er, at barnet opnår kontakt med hesten ved at få lov til at strigle, klappe og mærke den bløde mule. Det vigtigste i selve ridningen her er, at lære børnene balancen på hesteryg gennem diverse lege til hest. Små børn kan ikke koncentrere sig længe ad gangen, undervisningen foregår derfor i børnenes tempo.

30. og 45 min. Begynder (Børn / Junior)
Begynder er fra 5  år og opefter. Undervisningen foregår i et roligt tempo med leg og gymnastik. Barnet lærer, hvordan man skal sidde på en hest, og hvordan man rider frem og stopper op.

60 min. Begynder (Voksen)

Der findes time begynder hold for voksne. På time hold kræves det, at man selv sadler op i stalden og rider uden hjælper, da der på disse hold ikke er tilknyttet hjælpere.

Formålet med dette niveau er at finde eller genfinde glæde ved at ride som voksen. Der øves hen imod at kunne skridte og trave og galopere og kende til parader (at standse hesten). Der øves på at kunne ride skråt igennem, slangegang, volter o. lign. samt korrekt letridning.

For at sikre, at alle ryttere tilmeldes det rigtige ride niveau, skal du godkendesaf din underviser, hvis du ønsker at skifte holdtil et svære niveau.

Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen

Tirsdag, begynder, privat hesttirBp
Tirsdag Tid: 16:30 - 17:15
Sted: Himmelev Rideklub, Ridebanen
Underviser: Johanne Olsen /

OBS! Din ridning starter først fra den 1. i næste måned!!

Barn/junior hold, 45 min. begynderhold (Privat hest). I prisen indgår hjælpere og medlemskontigent.

Holdnummer: tirBp
Tilmeldte: 2/2
Betalingsplan: pr.md (11) 01.01, 01.02, 01.03, 01.04, 01.05, 01.06, 01.08, 01.09, 01.10, 01.11, 01.12
Ratepris : 415 kr.