Kære Medlem af Hirk (Privatryttere, der er info til jer i bunden af siden)

Man kan IKKE melde til stævnet endnu.

Tilmelding åbner onsdag den 12. april kl. 20.00. I modtager en mail når stævnet er åbent for tilmelding.

Dette er til forhånds info::

Fredag den 5. maj 2023 holder vi Internt Stævne for alle rideskoleryttere.

Der vil som sædvanligt være både holdridning med trækker og opråb og individuel ridning hvor man selv skal ride rundt og huske programmet. Her kan man ride programmer både med og uden galop. Snak med din underviser om hvad det giver mening for dig at ride.

Hestefordelingen bliver som følger:

Holdridning: Freja, Baloo, June, Dina, Hermann.

Individuel ridning: Zorro, Frønse, Snehvide (ikke med voksne), Snip, Kalle, Laddy, Shadow

Hver rytter må ride én gang. Man skal betale 150kr for at ride + hjælpe til i 1 time. Tilmelding er først til mølle. Da vi som altid skal passe på vores heste og derfor ikke kan lade dem gå ubegrænsede antal gange, så må det desværre forventes at ikke alle som ønsker det kan komme til at ride stævne. Vi beklager på forhånd, men sådan er vilkårene i ridning hvor der er et dyr involveret.

For spørgsmål til stævnet, skriv til Marlene på marlene@hirk.dk

Man kan IKKE melde til stævnet endnu. Vi åbner for tilmelding onsdag den 12. april kl. 20,00. I modtager en mail når stævnet er åbent.

Tidsplan for tilmelding er følgende:

12-04-23: Tilmelding åbner kl. 20.00

21-04-23: Tilmelding lukker

24-04-23: Startlister Rideskole +  Hjælperliste sendes ud. BEMÆRK hvis jeg ikke har fået at vide inden denne dag hvilken klasse rytter skal ride så slettes rytter fra listen da jeg SKAL lave den denne dag.

Her er mere info om hvordan man melder til i Klubmodul, når stævnet åbner. Ved spørgsmål, skriv til marlene@hirk.dk.

Du melder til sådan her:

Gå ind i Klub Modul – Find fanen ”Tilmelding og Shop” – Kig shoppen igennem og find din disciplin og hest. F.eks. ”Holdridning June” eller ”Individuel Frønse”. Hvis du ikke kan booke den disciplin/hest du gerne vil så er det bedste at vælge en anden hest, hvis du vil være sikker på en plads. Hvis du slet ikke kan finde noget du gerne vil, kan du skrive dig på venteliste i enten ”Holdridning” eller ”Individuel”. Vælg helst ikke mobilepay-betaling.

Når du har meldt til skal der sendes en mail til marlene@hirk.dk med følgende info:

Navn på rytter.

Hvad vil I gerne hjælpe med? (se info herunder om dette)

Kun hvis du rider Individuel : Hvilket program skal rides? (se info herunder om dette)

Kun hvis du rider individuel : Hvor gammel er rytter og hvor mange år/måneder har rytter gået til ridning?

FORÆLDREHJÆLP: Alle som rider skal stille med hjælp i 1 time. Opgaverne er: Kage, ”styr på stald” (kræver kendskab til Hirk og heste), Sekretariat (kontor), café, port, rengøring inden, rengøring efter. Mail sendes til Marlene med hvad man ønsker at hjælpe med, men man kan IKKE forvente at få sit ønske opfyldt. Hjælperliste sendes ud cirka en uge inden stævnet. Kontakt på stævnedagen vil være Marlene.

TILMELDING

Hver rideskolerytter må ride 1 gang.

Pladserne tildeles efter først-til-mølle princip.

Pris for deltagelse er 150 kr.

Find ud af om du skal ride Holdridning eller Individuel, snak evt. med din ridelærer om det. Hvis du skal ride individuel skal du vælge program. Spørg din ridelærer til råds om dette også.

De rideskoleryttere som har deres egen pony med melder til ved at sende mig en mail på marlene@hirk.dk. Pris er 100 kr for jer.

HVIS DU RIDER HOLD:

Der er 1./2./3. plads på alle hold og alle rytterne på holdet får en flot roset.

HVIS DU RIDER INDIVIDUEL:

Der vil være flere klasser for ryttere, I bliver delt op lidt afhængigt af hvad vi får af tilmeldinger.

Der vil i hver af klasserne være placeringer med rød/blå/grøn roset til de første placerede og en flot roset til de andre ryttere som opnår 60% points for deres ridt.

Så, når stævnet åbner den 12.4. kl. 20,00:

1) Find ud af hvad du gerne vil ride, og på hvilken hest

2) Gå i klubmodul og book en hest

3) Skriv en mail til marlene@hirk.dk med info som beskrevet i starten her.

Før vi har modtaget en mail, er tilmeldingen ikke godkendt ??

Igen: For spørgsmål til stævnet, skriv til marlene@hirk.dk

Vi glæder os til at dejlig stævne.

Hilsen Stævneudvalget

For private ryttere:

Kære medlem af HIRK

Hvis du har din egen hest og ønsker at starte til vores Interne Stævne den 5. maj 2023 så foregår det således:

Vi forventer at privat-klasserne går om formiddagen.

Skriv en mail til marlene@hirk.dk med følgende info:

Rytternavn

Hestenavn

Klasse / Klasser

Betaling er 100,00 DKK per program der rides, som betales på mobilepay på dagen.

Hver equipage må starte 2 gange, dog kun det samme program 1 gang.

Hvis du 3 gange har vundet et program, må du ikke ride det eller starte en lavere sværhedsgrad. Dette gælder både hvis du har vundet til vores Interne Stævne eller til andre stævner

Klasserne bliver opdelt på basis af hvilke tilmeldinger vi får.

Mange hilsner fra Stævneudvalget

Hvilket program skal dit barn ride til Internt Stævne?

Dit barn kan:

Ride alene og huske et program.

Sætte i galop alene og ride en 20-meter volte.

Lave overgang fra galop til trav.

Dit barn kan ride LC1 eller LC2. Programmer findes her:

Dit barn kan:

Ride alene og huske et program.

Sætte i trav selv. Lave overgang fra trav til skridt selv. Lave en 20-meter volte i trav. Lave en slangegang på 2 buer i trav.

Dit barn kan ride LD1 eller LD2. Programmer findes her:

Dit barn kan:

Sidde fast i trav, når en hjælper trækker ponyen/hesten.

Dit barn kan ikke endnu:

Ride alene.

Huske et helt program fra start til slut.

Dit barn kan ride HOLDRIDNING hvor der er hjælpere som trækker og en voksen som råber programmet op. Det program som rides er LD1, hvis man vil se på programmet, ligger det her:

Spørgsmål rettes til marlene@hirk.dk

Himmelev Rideklub